Aby odkryć, czy planowanie i wdrożenie jakiejkolwiek strategii na dłuższy okres ma sens firma musiała odpowiedzieć sobie na podstawowe pytania: „Skąd pochodzimy, kim jesteśmy, dokąd idziemy?”.

Zdajemy sobie sprawę z tego z jakiego miejsca zaczynaliśmy swoją działalność. Zaczynaliśmy od drobnych robót naprawczych nie wymagających dużej wiedzy branżowej ani zaawansowanego doświadczenia. Przez kilka lat nastąpił gwałtowny rozwój firmy – proporcjonalny do wzrostu naszej wiedzy i fachowości biorąc udział w licznych szkoleniach.

Obecnie przedsiębiorstwo zatrudnia kilkanaście osób, posiada liczny i dobry jakościowo sprzęt budowlany. Prowadzi zaawansowane prace instalacyjno–budowlane. Wizją właściciela jest, by firma MT Service stała się rozpoznawalna w całej Polsce, by usługi zawsze były profesjonalne i doskonale wykonane a firma nie musiała wyszukiwać zleceń, ponieważ odbiorcy kierowani dobrą opinią sami zgłaszaliby się.  Kwestia doboru odpowiedniego zespołu pracowników jest kluczem do sukcesu w realizacji postawionych celów.  A są nimi: uzyskanie przewagi konkurencyjnej na rynku, zdobycie nabywców na rzadkie i wymagające usługi, zapełnienie niszy rynkowej swoim produktem i co się z tym wszystkim wiąże – zwiększenie zysków.

Wymienione cele są długoterminowymi. Aby je osiągnąć potrzeba mniejszych kroków- celów krótkoterminowych. Należą do nich: prawidłowe zdiagnozowanie segmentu odbiorców, stworzenie skutecznego marketingu–mix (atrakcyjna cena, reklama i promocja marki), dobra jakość wykonywanych usług, wykorzystywanie najlepszych technicznie materiałów i narzędzi budowlanych, utrzymanie dobrych relacji z pracownikami, klientami oraz z dostawcami.